Oilservis reset, inspection
Článek původně vytvořen pro BMWklub, kde byl i zveřejněn. Princip nulování oleje je stejný i pro e30, resp. i další starší BMW s touto diagnostickou zásuvkou.
Oilservis a inspection - u E30 i E36 tvořená barevnými indikátory dole uprostřed přístrojové desky ( budíků ). Několik ( zpravidla 5 ) zelených políček, jedno žluté, jedno červené. Dále popisuji pro E36 - E30 zejména staršího data výroby mohou mít malinko jinak.
Oilservice - Po výměně oleje a vynulování ( viz dále ) by se mělo po otočení klíčku do polohy 2 rozsvítit 5 zelených políček, která krátce po nastartování zhasnou. To je správně. S najetými kilometry políčka od levé strany zhasínají, neboli rozsvěcí se jich míň. Když " dojdou " zelená, rozsvítí se žluté. To znamená, že je čas na výměnu oleje. Pokud se rozsvítí červené, olej jsme " přejeli ", nicméně auto se nijak nezastaví apod..., je to jen informativní údaj.
Čas na výměnu
Po vyresetování
Počítá se s výměnou oleje po 10 000 km. Auto počítá jakýsi pro běžné smrtelníky ne zcela pochopitelný algoritmus - počty startů, jestli se jezdí stále v omezovači nebo klidně atd... Obecně platí, že žlutá se rozsvítí někde mezi 8 - 12 tis. najetými km, každé políčko odpovídá cca 2 tis. km.
Inspection - není signalizace konkrétní závady, jak se někdy traduje, ale pouhou informací, že auto má navštívit servis a má dojít k pravidelné servisní prohlídce. To bylo víc aktuální v době, kdy auto bylo nové, dnes vzhledem k věku auta tam asi pojede málokdo.
U Inspection se může objevit i symbol hodin - někdy je vysvětlován jako signalizace času, že má být měněna brzdová kapalina. Je to pravda jen částečně - servisní prohlídky byly podle své obsáhlosti ( závislé na počtu najetých km ) děleny na Inspection I a Inspection II. Laicky řečeno, prostě servisní prohlídka " velká " a " malá ". U té " velké " se mj. měnila i brzdová kapalina.
Resetování
Nejlépe nulovat přes diagnostiku, umí to i dnes nejrozšířenější Carsoft a není na tom co zkazit. Pokud diagnostiku nemáme k dispozici, lze si pomoci kusem drátu, diodou, apod...
Pokud to děláte prvně, vřele doporučuji místo drátu použít 5A pojistku - pokud netrefíte PINy v diagnostické zásuvce, hrozí poškození auta
Diagnostická zásuvka se nachází v motorovém prostoru, dle motorizace vlevo či vpravo po směru jízdy, většinou okolo " klobouku " tlumiče směrem ke kabině, vypadá takto:
-4valec
-6valec
Resetování lze jednoduše provést připojením PINu 7 na kostru, ev. PIN 19 ( což je kostra ) podle následujících rad.
1. Odšroubujeme víčko diagnostické zásuvky
2. Zapneme zapalování, aby se rozsvítily kontrolky, nestartovat !
3. Propojíme PIN 7 s kostrou auta - na 3 sec. pro vynulování Oilservice, na 12 sec. pro vynulování Inspection
4. Uzavřeme zásuvku, vypneme zapalování - po dalším zapnutí zapalování by mělo být hotovo
Doporučení - Zároveň s Inspection se nuluje Oilservis - předpokládalo se, že při servisní prohlídce se mění i olej. Pokud nechcete, aby se vám Inspection rozsvítilo např. v okamžiku, kdy máte na oleji najeto teprve např. 3 tis., nulujte vždy obojí, i když třeba Inspection ještě nesvítí. Ověřenou variantou je nulovat nejdřív na 3s, potom na 12s.
U některých aut se může stát, že po vynulování výše popsaným způsobem vše funguje, ale na diagnostice se objeví " chyba SI ". není třeba panikařit, chybu lze diagnostikou vymazat, nic se neděje. Ten, kdo nejede na diagnostiku se to ani nedozví :-)